Angelica 1 månad gammal

En månad har nu gått sedan min lilla ängel Angelica beslöt sig för att förgylla vår tillvaro. Hon är fortfarande en väldigt snäll bebis som sällan gråter. Hon gråter om hon är hungrig eller ibland om hon vill be gosad med. Men om man ger henne lite uppmärksamhet eller matar henne blir hon nöjd igen :) Hon klarar sig rätt bra själv i sin baby sitter även om hon är vaken, men tillslut blir hon uttråkad och vill gärna att man bär omkring på henne. Hon är lite svårare än vad Alex var under vakentiden, och har större aptit än vad Alex hade, vilket gör att hon vid två veckors kollen hade ökat lite för mycket i vikt. Vi får se vad de säger idag. Jag försöker ge henne nappen ibland  då det verkar som att hon bara vill suga på något, vilket funkar ett tag, men tillslut är det bröstet eller flaskan som gäller.
Angelica sover väldigt bra, har lyckats med att ha vakentid på dagarna och sova hela nätterna. Just nu vaknar hon inte mer än typ 2 till 3 gånger per natt. Sover med rätt långa pass, typ 3 timmar eller mer. Hon äter och sen sover hon igen. Vaknar med storebror typ runt 7 tiden.
Det hela går väldigt bra. Jag är fortfarande inte van vid att ta hand om två barn samtidigt, men Alex sköter sig jättebra och verkar fortfarande gilla att ha blivit storebror. Han pratar tydligen mycket om Angelica på skolan och visar alltid "bebisen" för personer vi träffar. Han låter mig veta ifall hon verkar hungrig, hjälper mig med nappflaskan och ser till att hon inte tappar nappen. Dessutom gillar han att hålla henne. Han är underbar :)
 
Nu är det dags att gå, mata ne!
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad hårda de verkar vara i Japan med viktuppgång - både på mamman och bebisen. Tur att vi inte bor där ;) Jag gick ju upp 26 kg men 23 kg av det är ju borta nu så förstår inte hetsen med att man inte får gå upp nåt. Samma sak med bebisarna - de gör ju av med hullet så fort de börjar röra sig.
Skönt att det i övrigt går bra! Kram

2016-10-27 @ 09:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0