Angelica 2 månader gammal

Angelica blir imorgon 2 månader gammal! Tiden går så fort.
 
Angelica som nybliven 2 månaders bebis :
 
1. Hon behöver sova rätt mycket under dagarna. Då hon är trött och inte kunnat sova riktigt ordentligt, utan bara snuttat sig genom större delen av dagen, blir hon väldigt knepig. Ingenting duger, varken bröstet, flaskan eller gullande. Då vill hon bara sova.
 
2. Trots detta sover min lilla ängel fortfarande bra om nätterna, och vaknar som mest upp två gånger på natten och en gång på tidig morgon, typ 05:30. Sedan somnar hon oftast om igen och sover till 9 tiden. Hon har hittills inte haft just någon vakentid på nätterna, vilket jag är hemskt tacksam för.
 
3.Hon fortsätter att träna nacken och blir starkare och starkare. Tror nog att hon kommer kunna hålla huvudet upp själv innan hon blir 3 månader. Vi får se ;)
 
4. Hon ler mycket och har så smått börjat göra andra små ljud annat än då hon gråter.
 
5. Angelica börjar likna mig mer och mer, om jag får säga det själv. Bortsett från lillsyrran Annas bedårande öron förståss ;)
 
Så mycket annat har väl inte ändrats. Förutom att jag märkt att hon är känsligare mot ljud då hon sover under dagarna än vad Alex var. Och om hon inte får sova ordentligt och relativt ostört blir hon väldigt kinkig. Så trots att jag alltid svurit på att jag inte ska dra ner volymen på vardagslivet bara för att bebis sover, har jag nu brutit mitt eget löfte till mig själv. Inte så pass att jag stänger av tv:n och låter bli att göra hushållsarbete, men jag vill inte att Alex ska hoppa och skrika runt ikring henne och jag slår kanske inte på dammsugaren just då. Alex sov sig ju igenom vad som helst, men Angelica behöver att det är lite lugnare och tystare omrking sig. Såvida vi inte är ute med vagnen, då sover hon oftast som en stock.
 
Alex har ju hunnit bli 4 år och 5 månader snart. Han utvecklas ju också mer och mer till en liten stor grabb. Vi har satt igång med ett " spara pengar" system åt honom. Om han hjälper mig med vissa bestämda hus sysslor så får han en bestämd summa pengar per syssla ( städa sitt eget rum får han t ex 100 yen för, vilket är ungefär 10 kr, plocka ur diskmaskinen får han 20 yen osv...). Det funkar kanon och han älskar det :)
 
Han längtar så till julafton att han håller på att spricka. Det är så roligt att se hans förväntan, jag minns ju själv hur spännande det var varje år. Och iår ska vi dessutom ha egen jultomte, så jag och toshi köpte in en tomte dräkt som kommer att användas från och med iår, och förhoppningsvis under väldigt många år framöver! Vi har iår också hittat väldigt bra presenter ( tycker jag verkligen) till Alex. Det ska bli så kul att se honom öppna dem!! :) Och iår har jag äntligen inhandlat en choklad adventskalender till honom. Yey! Som jag längtat efter att få köpa en sådan åt honom.
 
Nu måste jag avrunda här, jag ska försöka lägga upp några bilder snart.
 
Mata ne!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0