Konnichiwa, rutiner!

Imorgon ar det dags for jobb igen efter ca 13 dagars vinter ledighet. Och underligt nog kanns det sa skont att fa aterga till vardagen och jobbet igen. Kanske haller jag pa att utvecklas till en arbetsnarkoman som alla andra Japaner, eller sa kanske jag bara ar sa lyckligt lottad som har ett jobb som jag langtar till att ga till? Kanske ar det lite av bada, men en annu storre faktor ar nog att jag trakigt nog blir valdigt Sverige - sjuk nar jag ar rastlos med for mycket ingenting - att - gora - tid, och Toshi jobbar. For ett par ar sedan hade jag manga vanner har, men sorgligt nog har ju alla antingen flyttat hem till deras lander eller flyttat till andra stader i Japan. Och de vanner jag har skaffat mig nu har antingen varit utomlands eller jobbat. Hur mycket jag an alskar att ha all denna tid med min alskling Alex, och hur bra ensamvarg jag an ar, sa avskyr jag nar jag hunnit ikapp med alla maste - gora grejjer och bara har tid, tid, tid och lite mer tid att fordriva. Men inget att fordriva det med. Da blir defivitivt min hemlangtan som starkast. For hemma hade jag hoppat in i bilen och farit och halsat pa Mamma. Eller lillsyrran Anna. Eller storsyrran Linda. Eller vannen Carro. Eller Frida. Eller Kicki. Eller Kattan. Men det gar ju inte sa bra har i Japan. Jag ar stortlycklig har hela tiden, men aven solen maste ju ha sina flackar och det syns extra mycket sanna har dagar. Sen blev ju inte saken battre av att Toshi har varit jatte sjuk i flera dagar, sa da han varit ledig har han enbart sovit hela dagarna, sa jag varit ensam men Alex aven de  dagar jag skulle ha haft tillsammans med Toshi. Suck. Naja, man maste ju ha daliga dagar ocksa for att kunna uppskatta de bra dagarna!
 
Imorgon ar det som sagt iallafall dags att aterga till rutinerna och jag ser fram emot att forutom att traffa alla barnen och kollegorna igen, aven fa ha ett samtal med chefen om hur kommande aret kommer att se ut. Ibland byter nagon larare position, t ex fran att ha undervisat Pre- K klassen till att undervisa K -1 klassen, och ibland byter de japanska assistenterna position. Jag tror nog att jag far stanna som Toddler larare, men man vet ju aldrig sakert, plus att vi ar valdigt manga assistenter plus en extra larare just nu da antalet elever ar 30 st, sa jag vet inte sakert vilka som stannar i samma position som toddler larare och assistenter och vilka som byter position da Toddler klassen ar den enda som startar med ett lagt antal elever i borjan av aret och avslutar med det storsta antalet elever. Btw, skolaret i Japan borjar i April, till skillnad mot sverige. Hurvida motet hander imorgon eller inte vet jag inte, men nagon gang i Januari ska hon tydligen prata enskilt med alla anstallda. 
 
Sen ska vi ocksa fa traffa arkitekten som ritar planlosningen for vart hus imorgon efter jobbet. De har haft vinter ledigt under hela samma tid som mig, sa vi har inte haft mojlighet att gora nagot alls som har med huskopet att gora. Men imorgon ar det alltsa dags att spika hur vi vill ha var planlosning, sa det ser jag fram emot massor. Aven det en annan bra sak med att aterga till rutiner och jobb - vi kan fortskrida med huset! 
 
 

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag blir så himla glad av din blogg!! jag själv längtar till japan, speciellt kyoto och du verkar ha det så mysigt.
+ att jag älskar ginga serierna!

Svar: Hej Nathalie! Vad roligt att min blogg kan gora nagon annan glad. Funderar du ocksa pa att resa till Japan och Kyoto? Fraga garna om det ar nagot du undrar i sa fall, jag svarar sa garna. Ja, Ginga ar jag uppvuxen med och jag alskar fortfarande animen. Jag ar sa chockad over att den verkar vara relativt okand har i Japan. Vart i Sverige ar du fran?
Annika

2014-01-12 @ 00:47:43
URL: http://ohdeer.blo.gg
Postat av: nathalie

Jag skulle jättegärna åka till Kyoto och studera språket, möjligtvis efter gymnasiet. Jag tänker fråga så fort jag kommer på något! :) Jag är faktiskt Finlandssvensk så jag bor även i Finland, men Ginga verkar ju känt över hela Norden, och ja det förvånar mig verkligen att den är så populär här och inte i Japan!

2014-01-14 @ 18:18:48
URL: http://ohdeer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0