Tänk om man kunde strunta i sockret...

Jag läste igår lite på en blogg om en tjej som precis som oss andra mer eller mindre varje dag åt eller drack något sött. Kakor, lattes osv... men ända var hon trött och orkeslös mest varje dag. Nu har hon beslutat sig för att sluta med allt det söta. Tänk om jag också kunde sluta med alla små sötsaker och kanske få mer ork tillbaka? Men jag äääääälskar verkligen choklad, godis, chips, läsk , glass och lattes och kaffe mocchas! Att ge upp det är ju både att ge upp en livsnjutning och sen helvetes svårt- det finns ju ÖVERALLT. Liiiite svårt att motstå frestelsen när den lurar exakt bakom varje hörn i alla dess former. Sen vad ska jag ersätta mitt brutala godisbegär med? Frukten här är ju godare och sötare än den vi har hemma i Sverige, men ändå - är det choklad jag vill ha duger inte frukt som ersättare liksom. Sen är frukt himla dyrt också... Jaja, jag får nog fundera på detta och hitta min inre motivation och beslutsamhet. För utan det går det då definitivt inte. Men nog vore det allt härligt om jag kunde få tillbaka lite krafter och få mer ork på något vis! ;) もっと元気を出したい!♪ vilket läses : motto genki wo dashitai! och betyder : Jag vill bli piggare/ få mer energi. Typ.


Kommentarer
Postat av: kusin linnea

Hittade för första gången till din blogg:-) Kul att se alla bilder på er. Alex är en riktig söting:-)

2013-06-20 @ 17:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0