White day

Alla länder har väl Valentines day eller hur? Vad kanske inte alla andra länder har, utan kanske bara Japan har, är "White Day". Alla Hjärtans dag är den 14 Februari, och då ger flickorna handgjord choklad till pojkarna för att visa bekänna sin kärlek till dem. Företag kan ibland ge choklad åt sina anställda på denna dag, som ett tecken på uppskattning för deras hårta jobb. Lite annorlunda från Sverige? Jupp, men vänta - det kommer mera!
 
White Day är en månad senare, den 14 Mars. Då är det dags för pojkarna att ge något åt flickorna för att bekänna sin kärlek till dem. Det behöver inte vara choklad, utan kan vara vad som helst. Ett jättejippo på shopping mallsen här i Japan.
 
Min Toshi gillar inte sötsaker så det är ingen ide att jag gör honom choklad. Däremot är han värsta kakmonstret, så varje år bakar jag hans favvo kakor ( vaniljkakor) åt honom :)
 
Jag fick min White Day present lite för tidigt, närmare bestämt igår. Check it out :
 
 
Dessa dojjor har min älskade designat själv ♥ Nike har ju en sån tjänst där man kan designa sina egna skor. Han valde att göra mina dojjor i Sveriges färger ♥
 
とし、ありがとう ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0