Nu är det dags!

 
Äntligen får jag återgå till jobbet!! Den 14 Mars har jag första arbetsdagen på nya jobbet, och Alex kommer nog att " inskolas" på sitt nya dagis någon dag innan. Vi har inte bestämt dag för detta ännu. Det känns lite underligt att säga "äntligen" till att få återgå till jobb, för missförstå mig inte - jag fullkomligt ÄLSKAR att vara hemmafru och få vara med Alex hela dagarna. Men det gör ju inga pengar  precis. Jag som utlänning i Japan får ju ingenting i ersättning eller så, så vi lever ju på bara Toshis lön och lite på våra besparingar. Så därför har jag längtat ( typ ända sedan jag slutade jobba en månad innan beräknad förlossning) efter att få börja om och jobba heltid och tjäna pengar igen. Dessutom älskar jag jobbet som engelsk lärare på dagis, så det ska bara bli så skönt att komma ut i "verkligheten" igen. Man kan ju inte bo i en liten bubbla hela sitt liv :)
 
Alex är ju bara 8 och en halv månad nu, men ska redan få börja på dagis. Jag vet att det i Sverige är lag på att bebisar inte får börja dagis förrän de har blivit 1 år ( iallafall är det vad jag hört...) men här i Japan är det ganska vanligt att man har sin bebis på dagis från 6 månader. Iallafall, inte så mycket till val. Men jag tror faktiskt att han kommer att klara sig jättefint utan mig på dagis. Han har inget emot att bli hållen av andra personer, har inga problem att bli lämnad med andra personer ( typ pappa, morfar eller mormor) om jag måste iväg, och han verkar då helt fascinerad av dagiset och alla barnen då vi var där och kollade in stället. Jag tror inte ens han kommer att märka att jag inte är där, han kommer nog ha alldeles för fullt upp med allt nytt. Åtminstonde hoppas jag då det ♥
Men man vet ju aldrig, rätt vad det är så skriver jag i nästa inlägg om hur jobbigt han har det på dagis... lilla älsklingen ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0