Bara i Japan, eller?

Forst och framst, ni far ater igen ursakta den totala saknaden av svenska bokstaver. Jag sitter och skriver pa var nya tablet, och vi har inte luskat ut hur vi ska gora for att fa svenskt tangentbord annu. Men, sa till amnet. Jag har vid ett flertal tillfallen da jag varit ute och gatt sett skyltar utanfor restauranger som sager "oppet till 25  ". I say what???? Detta ar val inte nagon ny jatte trend varlden over, att saga att man har oppet till 25 istallet for oppet till 01? Det kanns lite typiskt Japan, helt enkelt. Pa ett lite dumsott satt liksom. Det ar som nar de flesta butikerna satter upp skyltar som sager "close  ", istallet for "  closed" eller alla otaliga shopping pasar med engelska texter pa som far en att vilja springa skrikande ut ur butiken i ren chock over hur NAGON kan skriva en sa totalt grammatiskt inkorrekt text. De lyckas verkligen skriva sa tjorvigt, osammanhangande och med sa dalig grammatik att man blir yr da man laser vissa texter. Ingen forstar dessa, utom japanerna sjalva. Det ar nastan som ett hemligt sprak de har. 
 
Men det ar ju just detta som gor det sa intressant med att vara i Japan. Det ar inte som hemma i sverige. Sa vad annat kan jag gora an att alska det? :
 
)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0