Nar pappa ar borta...

...tar Alex hans plats i sangen!
 
Stackars sotnosen har rivit sig sjalv i ansiktet, med sina sylvassa naglar, darav sockar pa hans hander i brist pa handskar. Det ar ju bra att vi till slut fick anvandning av sockarna vi fick av mamma, om an inte pa fotterna. Synd bara att det ar ett resultat av Alex idogna viftande med handerna. Bebisars naglar ar verkligen vassa, han har som ni ser lyckats ge sig sjalv ett ordentligt rivsar trots val klippta naglar. Tror det blir att inhandla en nagelfil nasta gang vi far pa affaren?
 
 
Igar kom min nya svenska van Marika och hennes man Kouhei over pa middag hemma hos oss. Istallet for att slava vid spisen och spendera massor med tid pa disk och plock, sa bestallde vi hem pizza :) Riktigt gott var det, och mer tid for prat och skratt blev det! Jag alskar att laga mat och ser fram emot att laga mat for hembjudna vanner, men ibland ar det skont att ta den enkla vagen ut ocksa ;) Speciellt nar man har en liten bebis som ocksa ska ha omsorg och bli matad :)
Det ar underbart kul att antligen ha hittat en svensk "vaninna" som precis som en sjalv lamnat Sverige och hittat och gift sig med sin stora karlek i ett land langt, langt bort. Synd bara att hon antagligen kommer att flytta tillbaka till Sverige med sin man efter arsskiftet. Naja, bara ta vara pa tiden medan man har den :) Ser fram emot att umgas med dem manga ganger till innan det blir Sverige for deras del :)
 
Ikvall blir det aven fodelsedags fest pa en restaurang for min arbetskompis Natsumi. Hela arbetskompis ganget kommer fran Osaka for att fira Natsumis fodelsedag, sa att vi ocksa kan vara med :) Det ska bli jatteroligt att traffa dem alla ikvall, och jag tror att middagen kommer att bli valdigt god :) For mig blir det nyktert ( saklart ) och vi har bokat pa en restaurang som ar valdigt nara dar vi bor. Sa det ar enkelt att ta med Alex.
Vi har riktigt tur , jag och Toshi, att Alex ar sa pass enkel att ta med sig ut. Han stortrivs dar det ar livat och lite hogljutt, vilket gor det jatte latt att ga ut och ata eller ta en fika eller what ever. Oftast sa sover han rakt igenon allt ♥ Gullpojken min ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0