Dackad mamma

Det ar inte ofta som forkylningar dackar mig - men idag hande det. Jag har akt pa forkylningen som Toshi hade for nagra dagar sen och kanner mig typ som den sloaste kniven i knivstallet. Eftersom jag ammar Alex kan jag inte ta nagon ordentlig forkylningsmedicin utan att fara till doktorn forst, vilket kanns alldeles for jobbigt, sa Toshi for och inhandlade nan typ av naturlakemedel som ska vara okej da man ammar sin bebis. Det kanns iaf som att den funkar lite, sa jag tror jag klarar mig pa den. Forhoppningsvis blaser denna forkylning over ganska fort av sig sjalvt. Jag ar dock glad att jag inte tog av det vi har kvar av Toshis forkylningsmedicin utan att ha pratat med lakare forst, for tydligen kan man inte amma i en hel vecka efter det att man tagit medicinen. Jag trodde att jag bara behovde lata bli att amma under det dygn som jag tog medicinen, plus ett par timmar fran det att jag i sa fall tog sista tabletten. Men tydligen inte, sa jag ar tacksam att Toshi for pa "apoteket" at mig och fragade personalen om forkylningsmedicin for ammande mammor.
 
Vi skulle ha farit och halsat pa min gammla vardfamilj idag egentligen, men Toshi insisterade pa att jag skulle ta en lugn dag och kurera mig istallet, och jag som aldrig brukar saga nej till att gora roliga saker bara for att jag har en " liten forkylning" kande denna gangen att jag verkligen inte var fit for fight for att halsa pa nagon alls idag. Sa vi stallde in besoket och far forsoka att fara nan annan gang snart istallet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0