Alex 3 manader och 23 dagar gammal

 
Som ni ser pa bilden har varan Alex, nu 3 manader och 23 dagar gammal, borjat kunna fokusera blicken riktigt ordentligt, och darmed aven borjat visa intresse for leksakerna som hanger ner fran bagen over babysittern. Han har annu inte brojat stracka sig efter dem, men han kan halla sig sysselsatt en langre stund bara genom att ligga och titta pa leksakerna dinglandes framfor ogonen pa honom.
 
Han har antligen ocksa lart sig att skilja pa mamma (mig) fran andra personer. Toshi satt och gosade med Alex medans jag gjorde mig i ordning for tjejkvallen jag och Maiko hade for nagra dagar sedan, sa jag sprang omkring hit och dit i " huset " ( som vi hyr ). Nar jag forsvann ur sikte sokte han tydligen efter mig, kollade sig omkring hej vilt tills dess att jag kom tillbaka. Da slutade han se sig omkring, tittade bara pa mig och borjade skratta :) Detta gjorde vi nagra ganger for att kolla om han verkligen borjat kanna igen vem som ar mamma bara genom att titta. Underbar kannsla ♥
 
Nu haller han ocksa pa att lara sig att rulla runt fran mage till rygg. Annu har han inte lyckats, men jag tror att det hander vilken dag som helst nu. Han har fram tills nyligen inte gillat att ligga pa mage, men nu tycker han det ar jattekul och han bli snabbt starkare och starkare. Han kan stodja sig pa armarna och halla upp huvudet hogt i flera minuter nu ♥
 
Han ror sig som en liten fisk pa torra land just nu. Nu maste vi seriost akta oss for att lamna honom pa soffan eller i sin babysitter utan att spanna fast honom, for han har lart sig att bade hasa ner och skjuta sig upp. Om jag vid nattningen lagger honom i mitten av sin sang sa kan jag vara saker pa att jag inte hittar honom dar igen pa morgonen. Antingen ligger han hogst upp vid huvudanden eller langst ner vid fotandan. Eventuellt ligger han tvars over sangen ocksa.
 
Hittills har han inte velat ta nappen nagot vidare, och jag har inte tvingat pa honom den. Men nu har han hittat tummen, som mer an ofta aker in i munnen pa honom. Dock vill jag inte att han ska borja suga pa tummen pa riktigt, utan ser hellre att han tar nappen ( da denna kan slangas da det ar dags att sluta suga napp/tumme, tummen sitter ju dar den ar sa det ar sakert svarare att fa honom att sluta suga pa tummen). Naja, vi far val se om han kommer borja ta nappen i framtiden.
 
Han har aven borjat visa intresse for tv:n nu, ifall det ar barnprogram med klara farger och roliga ljud. Gullefjun ♥
 
Sen skrattar och pratar han MASSOR och HOGLJUTT, ibland sa hogljutt att det inte gar att fora ett samtal med nagon annan under tiden.
 
Dregla lite har han ocksa borjat gora :) Och suga pa underlappen :) Samt anvanda bada handerna for att gripa om saker och ting. Nypas har han ocksa borjat gora, vilket kan gora lite ont emellanat.
 
Sa mycket har lilla Alex utvecklats sedan han foddes, vilket ar himla mycket tycker jag :) Stolt mamma kan jag saga :) Nu ska jag och Toshi ga och sova brevid var underbara lilla bebis ♥
 
おやすみなさい! Godnatt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0