A sweet note

Idag da jag kom hem fran jobbet hade Toshi redan farit till gymmet. Men pa matbordet hade han lamnat en sot liten lapp dar det stod: " Jag alskar dig, Anni. Far till gymmet." Och sa hade han ritat en liten bild ocksa, dar han fick med heeeela familjen Ohno, till och med lilleman i magen :)  Sen lyckades han fa med de mest karaktaristiska dragen hos honom och mig - hans muskler och min nasa som man kan peta ut ogon med :) Hahaha, jag skrattade sa gott da jag sag den :)




Close up. Mark lilleman i magen ocksa :) Ser mer ut som en fisk an en liten babis dock :)


Igar for vi till en jattestor amerikansk whole sale butik, " Costco", dit vi far typ en gang i manaden och handlar in diverse torrvaror och frysvaror, samt vatten. I Japan ar allt sa himla litet, inte minst matvaruforpackningarna i matvarubutikerna. Spelar ingen roll vad det ar, pasta, yoghurt, smor, brod.... allt ar i super sma forpackningar som till samma pris som storpacken i Sverige, typ. Costco kanns som det enda stallet i Japan dar man kan kopa storpack for rimligt ett pris. Men grejjen ar bara den att typ allt ar just det, - Jatte stort. I managt och mycket kan vi inte kopa allt vi vill for vi skulle aldrig hinna ata upp det da vi annu bara ar tva.
Men iallafall, vi far dit ungefar 1 gang i manaden for att inhandla lite nodvandiga matvaror och husgerad. Sen passar vi ocksa pa att ha "pizza kvall" da, eftersom de saljer riktigt god familjepizza for det ringa priset av 120 kr. I Japan ar pizza sjukt dyrt, och dessutom ar de sjukt sma. En pizza raknad for ungefar 3 personer ar lika stor som en vanlig "en persons pizza" i Sverige men kostar ungefar 300 - 400 kr / st. Yeeeeeeeeez, that's crazy! Dessutom ar de inte sa goda, tycker jag. Oftast har de nan konstig fyllning, som t ex potatis. I say what?? Darfor blir det amerikansk pizza fran Costco da vi far dit och handlar istallet :) En trevlig liten tradition som jag tankte visa i bilder :)


Vi har ungefar 30 minuter med bil fran vart hus till Costco. Beror dock pa hur mycket trafik det ar.


Framme vid den stora amerikanska whole sale affaren " Costco".


Efter handlingen bestallde vi pizzan. Vi vantar nu bara pa att den ska bli klar.


Pasta sas, ost, kottfars, tomatsas, potatis, lok, melon, Toshis vin, Lysterin, massa vatten.... ja, det ar sant vi handlar da vi far pa Costco.


Toshi knappte aven en bild av mig i vantan pa pizzan... man kan inte se att jag ar gravid pa den har bilden. Men hade jag vant mig i profil hade ni sett att gravidmagen ar ganska ordentlig nu.


Fran och med idag ar jag ledig i 4 hela dagar da det ar Golden Week har i Japan. Det kanns grymt skont att vara ledig lite och bara ta det lugnt, nu borjar det kannas som att kroppen blir trott fortare an vanligt i och med att magen vaxer.

Nu ska jag scrapbooka i min nya lilla recept scrap book, uppdaterar mer senare :)

Mata ne! またね!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0