Varmt, varmt, varmt!

Nu kokar Kyoto kanns det som. Jag vet inte hur varmt det ar da vi inte har nagon termometer, men jag tror att det ror sig mellan 30 - 35 grader. Det gar inte att stiga utanfor dorren utan att inom 10 sekunder kanna svetten rinna fran pannan, typ. Det kanske ar tur att vi inte kan lamna huset med lilleman innan han blivit en manad gammal? Nu har vi ju en bra ursakt till att stanna inomhus med aircon pa :)
I Japan ar det sa att man forsoker att inte ta med sig sin bebis ut innan bebisen hunnit bli 1 manad gammal. En annan kultlurell skillnad mellan Sverige och Japan. Varfor? Antar att det har nagot med infektionsrisken att gora. Bakterierna kanske florar mer i Japan an i Sverige da folkmangden ar storre och temperaturen varmare?

Idag fick jag sova ut ordentligt! Gud sa skont det var :) Tror jag sov ungefar 6 timmar i strack innan lilla Alex vaknade till liv och ville ha mat. Fram tills dess stannade Toshi uppe langre an mig och tog hand om Alex och gav honom flaskan, vilket gjorde att jag inte behovde vakna var annan / var tredje timma for att amma. Sen steg Toshi upp tidigare med honom sa att jag fick sova ut pa morgonen ocksa :) Tuuuuusen tack alskling, du ar bast! :)

Imorse da Toshi gav Alex flaskan spydde han upp endel av mjolken, och han sag bara sa hjalplost sot ut, sa vi var tvugna att ta en bild pa kalaset....



Och for nagra dagar sedan tog jag en bild pa " mina tva pojkar"  da vi alla tre lag i sangen och tog lite sovmorgon:


Fattas bara favvo pojke nr.3 - Kiba! Han ar fortfarande "homestay" hos min arbetskompis Yuko i Osaka, men vi ska hamta hem honom om nagra dagar.

Vi fick aven ett paket med posten fran min kompis Carro hemma i Sverige for ett tag sedan. I detta paket var det jattesota barnklader fran henne, hennes make Micke och hennes foraldrar Irma och Staffan. Jattesota klader, verkligen! Tusen tack, bade jag och Toshi blev jatteglada :) Alex ocksa :)


Tva sma sota pyjamaser, eller " night wear". Tyvarr ar den Japanska sommaren lite for varm for att Alex ska kunna ha pa sig dem nu. Men de ar fortfarande ganska mycket for stora, sa jag hoppas att han kommer kunna ha pa sig dem aven da det har blivit lite svalare :)


Vi fick aven denna sota Body, byxor och dreggel lapp / haklapp / bib som ar i lite storre storlek. Ser fram emot att fa kla honom i dessa nar han vaxt till sig lite :)

Ikvall ska jag och Alex skypa med mormor och moster ( for honom, mamma och lillasyster for mig), och jag ser fram emot att fa nagra av mammas recept dikterade sa att jag kan laga lite go mat har hemma :)

Pa aterseende :)




Kommentarer
Postat av: Nina

gud så fin han är:) älskar att följa ditt liv i japan så kul att läsa om olika saker man gör där jämfört med här. hoppas allt är jätte bra. kram:)

2012-07-28 @ 15:47:54
URL: http://http:/Nina88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0