Tack och lov att Ikea finns!

Nu  är det inte länge kvar tills Jul!! Och lite mer jul har vi i vårt hus efter ett besök på Ikea...
 
 
Jag läntar massor till jul, men visst känns det trist att inte kunna fira den med familjen hemma i Sverige. Men kul känns det ju dock att få ha min första EGNA jul som en familj här i Japan. Lite mer jobb med julbordet blir det ju dock än hemma i Sverige, då jag måste laga typ allting själv för hand. Finns ju inte att köpa typ mimosa sallad här ;) Potatissallad finns, men i mini mini förpackningar till hutlösa priser, så nej tack, jag lagar nog hellre själv. Dock trodde jag nästan att jag skulle vara tvungen att slakta grisen själv för att få mig en julskinka till jul, men tack och lov for Ikea! De säljer både julskinka och julmust, så julskinkan ligger nu i min frys och julmusten huserar nu i min kyl, så då var julen räddad! :)
 
Jag har även hunnit provsmaka min egen handgjorda glögg också :) Den blev väldigt god, men jag föredrar nog ändå den alkoholfria versionen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0