Nytt jobb och flytt till Osaka

Jag har sedan i Fredags förra veckan ( den 1 oktober) börjat jobba som engelsk lärare på en typ av "förskola/dagis" i Osaka :) And I must say that I LOVE IT :) Barnen vi har nu är mellan 1,5 år - 4 år gammla, och urgulliga. De barnen är från kl. 09.00 -15.00 , och sedan kommer lite större barn ( ungefär 7-8 år gammla) för lite eftermiddags skola fram till kl.18.00. Det är verkligen ett roligt och givande arbete, och himla bra betalt. Jackpott, verkligen :) Jag är så himla tacksam att vi i Sverige pluggar så mycket engelska som vi gör, och att vi har engelskan i vårt vardagsliv genom det att vi inte dubbar tv program från USA eller liknande. Det känns verkligen som att jag har hittat rätt, inte bara i mitt kärleksliv med Toshi, utan nu även i mitt arbetsliv! Sen att jag på arbetsplatsen har stor nytta av och drar stor fördel av min förmåga att prata Japanska som jag lagt ner min själ i att plugga gör ju det hela bara ännu bättre :) Det är ju bra att kunna kommunicera med  chefen, kollegor och barnens mammor.

Vi ska flytta till Osaka den 24 Oktober, vilket känns mycket spännande. Och inte minst skönt, då jag nu spenderar 1 timme och 15 minuter i tåg enkel väg till jobbet varje dag. Det är bara helt enkelt liiiite för lång tid för min smak. Nu lämnar jag huset kl. 7 på morgonen och kommer hem igen runt 19.30-20.00. Så har ju som inget kvar av dagen. Men från och med 24 Oktober kommer jag bara ha 35 minuter enkel väg, sen är jag hemma :) Nya boendet är dessutom mer som ett radhus, med kök, bad och toalett på nedre våningen och två rum på övre. Byggdes ifjol och är hur fräsch och fin som helst. Väldigt snyggt invändigt, modernt och stilrent. Jag kommer att trivas där som fisken i vattnet!

Jag är så lycklig. Jag kan inte förstå att jag får vara så lycklig. Jag måste ha gjort något väldigt bra i ett annat liv, för jag kan inte förstå varför en människa kan få vara så lycklig, och ha så mycket tur som jag har haft. Jag har en underbar familj, fantastiska vänner, jag är gift med mina drömmars man och nu har jag även hittat vad jag verkligen tror är mitt drömjobb och jag får bo i ett jättefint litet hus i ett land jag alltid drömt om. Jag är så tacksam, så frutkansvärt tacksam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0