Apporterande kisse

God Jul och Gott nytt år!!

Såhär i slutet av 2010 kan jag äntligen, efter ungefär 2 månaders uppehåll äntligen skriva ett nytt inlägg på min blogg. Varför det har varit ett så stort uppehåll är pågrund av att vi sedan 24 Oktober flyttat till Osaka, och inte fått igång något internet här förrän i förra veckan typ. Sedan har jag börjat jobba som engelsklärare ( vilket jag skrev om i förra inlägget) och det har helt enkelt i kombination med flytt till nytt hus och område varit en rätt upptagen period :) Men nu har jag jul ledigt från den 26 December fram till den 6 Januari, så nu räknar jag med att kunna ta det "det lilla lugna" och blogga, scrapbooka, se film, checka internet, städa och göra allt annat som jag velat göra men helt enkelt varit för upptagen för att göra :) Sen räknar jag även med att jag ska ha kommit in i rytmen mer efter denna härliga ledighet, så att jag sedan kommer att känna att jag har mer tid att göra de saker jag vill även efter jobbet :)

Jag och Toshi gjorde en upptäckt i förrgår- Kiba, vår lilla rysskatt, apporterar :) Det är bara så himla gulligt! Visst kan han få mig att slita mitt hår ibland då hans söta små tassar hinner vara exakt överallt på en mikro sekund, men mestadels är han bara en så bedårande söt ( och vacker ) katt, med en underbar personlighet :) Som alla andra katter så har han ju sina små egenheter, som att t ex sitta på badkarskanten och titta då vi fyller upp det med vatten, eller hoppa ner i tvättmaskinen och sova, "dricka " ångan från vår humidifier, använda våra huvuden som trampavsats då han ska hoppa upp i fönstret ovanför sängen ( hate that ), och hans gedigna försök att öppna dörrar ( fasar inför den dagen han kommer att lära sig exakt hur- har hört att Russian blue kan bli ganska fingerfärdiga på detta. Bye bye privacy, säger jag bara).



En gammal bild av Kiba, han är mycket större nu. Har bara inte lagt upp några nya bilder på datorn ännu.



Idag jobbar Toshi, så jag är ensam hemma med Kiba. Vi for och hyrde film igårkväll, så jag har laddat upp med gamla godinar från Disney, Lilla Sjöjungfrun och Lilo och Stich, vilka jag planerar att mysa ner till lite senare idag. Först ska jag försöka göra lite nytta, dra ut på "området" och se om jag hittar några bra hyllor eller andra lösningar för att organisera inne i våra skåp, och dra på japans version av Dollar Store för att inhandla lite mappar och dylikt för att sortera alla våra " bör inte slängas" papper. I Japan är företagen galna i att se till att man får en massa papper och dokument om man köper något, speciellt om det är en tjänst, som exempelvis internet. Tar en jävligt lång tid och du badar i dokument. Jippy!
Sen har jag en massa tvätt jag måste vika, och jag tror jag ska ta å städa huset också. Men efter det, då är det slö och scrapbooking time har jag tänkt :)

Det får vara allt för nu, kommer att skriva mer snart ( nu när vi har internet ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0