Imorgon bär det av till havet!

Vi har bestämt att göra en dagsutflykt till havet imorgon. Jag, Toshi, Kousuke, Julia och Drew blir det som hoppar in  i bilen och kör 3 timmar till norra Kyoto, där vi ska bada och roa oss i havet. Jag ser verkligen fram emot det, då jag aldrig varit till havet i Japan förut. Och jag tror det är ganska olikt från Piteå havsbad där vattnet är så kallt att man knappt vill doppa stortån. Dessutom ser det ut att vara fint, solklart väder imorgon, och då också varmt. Så det ska bli najs att fara ut och bada i ett sånt väder.

Nu har jag bara kvar typ drygt en månad av skolan. YES! Ska bli så gruvligt skönt att inte behöva plugga efter det. Men samtidigt vill jag ju lära mig ännu mer Japanska, för jag behöver ju faktiskt bli mycket bättre om jag ska leva här. Men jag är både lite skoltrött och känner att jag säkert skulle tillgodo ta mig vidare undervisning ifall jag fått pausa från böckerna ett tag, och låtit allt jag lärt mig hittills fått sjunka in. Men jag vet inte om jag kommer ha tillfälle att fortsätta plugga senare, så det kanske är bäst att göra det nu??? Man vet ju aldrig hur framtiden kommer te sig, ifall vi får barn och så vidare. Då är det ju inte så bara att börja plugga. Men om jag pluggar mer så innebär det ju vidare lån, ett lån jag helst inte vill lägga mer skuld på. Men om jag inte pluggar vidare mer japanska, kan jag nog kyssa drömmen om översättar jobb i framtiden adjö. Fan, svårt alltså. Det är mycket att väga in.  Kanske jag bara ska ta ett tags uppehåll?? Ska jag fortsätta plugga direkt för ytterligare 6 månader?? Ger det nåt att göra det då jag känner att det är rätt fullt uppe i hjärnkontoret som det är just nu??

Igår gifte sig min barndomskompis Carro, och jag kunde ju tyvärr inte vara med på brölloppet ( eftersom jag är här), vilket är väldigt ledsamt, för jag ville verkligen vara med. Men tyvärr så gick det inte då jag behövde vara här. I vilket fall som helst hoppas jag att hon och Micke hade världens bästa bröllopp och att de får njuta och ha en fantastisk smekmånad i USA!!

Nu ska jag ta mig ett glas majs te, ( som jag själv gjort, mums) och se vad dagen har att erbjuda. Kanske sova en stund med Toshi??

Nåja, Mata Ne!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0