Slow sunday

Igår köpte jag kaffe från en jättefin liten kaffe butik nära där vi bor. Lukten när man steg in i butiken var underbar! Färskt kaffe luktar verkligen ljuvligt :) De hade två hyllor fulla i olika kaffebönor från Afrika, Brasilien och världens alla länder :) Expediten frågade vad jag gillade för typ av kaffe och berätta ingående om de olika kaffesorterna. När jag valt vad jag ville ha malde han det i butiken och hällde ner det färdiga kaffepulvret i små söta men enkla påsar.
Dessutom sålde de olika kaffebryggare, både enkla versioner och mer exklusiva. Och de sålde även kaffemalar ( tror det heter så?), för ungefär 150 - 200 kr. De var jättesöta i gammal design - som jag vill ha en! Rätt små, men de behöver ju inte vara så stora om man bara ska brygga för en kanna i taget. Att mala sitt eget, exklusiva kaffe känns rätt nice :) Vi får väl se om jag kanske får en sån av Toshi i julklapp ;) Det var just min älskade pojkvän som tog med mig till den här underbara kaffebutiken och som indikerade att kaffemalen kanske dyker upp som en julklapp :P Han är så underbar, min pojkvän. Han dricker inte ens kaffe själv ( bara på jobbet) men tog ändå med mig på den här speciella kaffebutiken för att köpa finare, bättre kaffe, bara för att han vet att jag skulle gilla det. Jag hade inte ens sagt något om att jag ville köpa kaffe från en särskild kaffebutik, utan var i full färd att köpa billigkaffe då han tyckte att vi skulle fara till kaffebutiken istället. Det är just sån han är, min underbara Toshi :)

Här ser ni kaffet jag köpte:



För mig blev det två olika sorter. Jag minns inte namnet och jag kan inte läsa katakanan ( den syns knappt på påsen och att försöka gissa otydlig katakana är jättesvårt då den ibland är omöjlig att läsa då den syns tydligt. Med katakana skriver japanerna engelska ord i japansk tappning, vilket gör att stavningen ofta är hysteriskt konstig. Du förstår ibland inte alls vad som står, rena grekiskan, trots att det är ett enkelt engelskt ord.) Jag köpte iallfall 100 gram av ett milt, fruktigt kaffe och 100 gram av en lite sträv, chokladig kaffe. Hela kalaset gick på ungefär 100 kr, så det är inte billigt! Men nån gång är det värt det :) Det är en sån underbart ljuvlig lukt från det här kaffet! Mamma och Anna: vill ni jag ska köpa med mig lite kaffe åt er då jag och Toshi kommer hem? :)

Nyhet:

Jag och Toshi packar våra resväskor och kommer hem till Sverige, Piteå den 9 Mars 2010! Vi bokade våra flygbiljetter i förrgår. Som vi längtar!


Igår var det en tidig Halloween fest på El Coyote nere vid centrala Kyoto, Sanjo. Jag och Toshi klädde inte ut oss, men endel kompisar hade kvällen till ära gjort det:

Hanyu i sin polis outfit. Saaatan vad hon var snygg, måste jag säga. Hon är så himla söt, den tjejen. Här är vi tillsammans, ser ut ungefär som den goda ängeln och den onda ängeln, i våra vita och svarta kläder :) Stackars Hanyu, hennes pojkvän från Australien var inte tillåten att komma in i Japan igen efter deras gemensamma semester i sydamerika. Du kan som regel komma in i japan på ditt turistvisum och vistas här i 3 månader innan du måste lämna landet. Du kan då bara fara ut över en helg, t ex till Kina eller Korea för att sedan komma tillbaka till Japan och få ytterligare 3 månader på turistvisum. Men det här funkar kanske 2, topp 3 gånger, sedan kan den japanska myndigheten neka dig inträde till landet. Så man måste vara försiktig... Ben ( Hanyus pojkvän) hade redan gjort just detta ett antal gånger, varav han nu inte får komma in i Japan igen på ett bra tag. Ush, jag lider med henne!


Här är Noriko och Ruiko som vann utklädnings tävlingen i sina skoluniforms outfits.




Och jag och Toshi i våra outfits som- Oss själva! :)

 

Jag och Toshi for tillsammans och tränade på gymmet igår vilket var hur kul som helst. Och jätte bra träning att träna ihop dessutom :) Jag har en aning träninsvärk idag, kan jag bara meddela. Men idag blir det ingen träning på gymmet, alldeles för slö och har för mycket träningsvärk för det. Istället blir det att:

---> plugga för kanji provet imorgon och göra läxan för imorgon

---> städa lägenheten

---> se Ally Mcbeal ( som jag alltid gör då Toshi jobbar)

---> KANSKE fara och kika efter ett par nya byxor, en ny tröja och ett par nya skor.

---> KANSKE fara till Midori denki för att köpa ny webb kamera och mick för skype, men jag e lurig på att jag behöver Toshis hjälp att hitta något bra sådant, eftersom jag ännu har svårt att läsa japanska instruktioner.

---> Ta ett underbart bad :)







Kommentarer
Postat av: Tina

Hejsan! SUPER DUPER bra att du har skaffat dig en blogg! Loves it!

Allt verkar ju vara super bra fortfarande:) Här hemma blir de bara kallare å kallare, ska vi byta?? Usch nä inge kul. Så ni kommer hem i mars. Har nog precis kommit hem från thailand då:P Hur ska ni göra sen? Kram

2009-10-18 @ 19:23:21
URL: http://tinalind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0