Flashbacks

Igår for jag Toshi och år Yakiniku ( igen!! ). Och som vi åt, fy fan vad jag var mätt efteråt. Jag riktigt rullade hem igen... men gott som fan var det verkligen, det är det alltid. Jag tog ingen bild på vår middag igår, men jag har ett antal bilder från tidigare vistelser på olika Yakiniku Restauranger:



Det här är en bild från en redan påbörjad middag på den bästa och finaste restaurang jag någonsin varit på! En av Yakiniku Hiros restauranger, Kyotos yakiniku kung. Också min absolut första Yakiniku och kvällen samt platsen där jag och Toshi blev ett par. Än så länge den mest fantastiska kvällen i mitt liv.



En något billigare Yakiniku Tabehodai ( ät så mycket du vill) vid Saiin nära Toshis gamla lägenhet några veckor senare. Otroligt gott, om än inte alls i samma klass som Yakiniku Hiros restauranger.



Min födelsedag! Toshi tog först med mig och köpte ett halsband som jag själv fick välja ut, vilket jag ville :) Sen tog han med mig på en av Kyotos finare Yakiniku restauranger, så klart en av Hiros alltså. Fantastisk kväll och självfallet fantastiskt gott!



Sist men inte minst, Sanjos Hiro Yakiniku! Här kunde vi äta utomhus under bar himmel vid sidan av Kamogawa. Amazing! Jag, Toshi, hans kompis Kouske och min kompis Akiko for tillsammans och spenderade en mycket väl spenderad kväll tillsammans :) Kostade ungefär 500 kr per person men det var värt varenda krona! En av de billigare restaurangerna av Yakiniku Hiro, men ack så underbart god! ( Då kan ni ju gissa hur dyr Yakiniku Hiro nr 1 var med tanke på att det är den mest exklusiva och dyraste av alla hans restauranger och dessutom är belägen i det vackra och gamla Gion, höjdar kvarteret).

Ännu är det en Yakiniku Hiro restaurang som vi inte provat, så den står nog som nästa på tur! Men som sagt så är alla Hiros restauranger väldigt dyra, så ibland går vi på billigare yakiniku tabehodai restauranger istället :)



Idag var sista dagen av lovet och Toshis jobb dag. Så den spenderade jag som följande:


Jag har tvättat, hängt upp och vikt tvätt.

Jag har handlat.

Jag har tränat och pluggat medans jag tränade.

Jag har sett Ally Mcbeal.

Jag har städat.

Jag har pluggat kanjis.

Jag har lurvat runt på internet.

Jag ska nu snart sova.

Jag måste bara lägga upp två bilder som min lillasyster ritade av oss 3 systrar innan jag for hit. Dom är helt otoligt roliga tycker jag, speciellt då de fångar delar av våra personliga drag. Det är rena skämtbilder, vill jag tillägga, där dessa personliga drag är grymt överdrivna:



Den första bilden ser ni Linda till vänster som har den där storasyster blicken som vakar över sina små, lätt förvirrade systrar. Som en herde ( är det rätt stavat ens???) som vakar över sina får. Anna har ritat sig själv i mitten som den galna av oss, här också lite lätt efterblivna vilket är en egenskap hon inte alls besitter. Mig till vänster har hon ritat som nån ytlig bimbo som tror hon är så vacker ( vilket givetvis är helt fel men hon har helt enkelt inte vett nog att inse annat). Har antagligen 1 hjärncell som tagit semester. Hon har även varit finurlig nog att rita dit min sneda framtand som jag har lite komplex över samt dubbelhakan som på en av våra Stockholmsbilder bara var rent brutal. It kick's ass!



Här har hon ritat oss i en vardagssituation. Vi brukar alltid säga att Linda ( vänster ) har " Helena blicken". Helena är min faster och om hon blir arg så får hon en blick som får vem som helst att vika sig av respekt ( och en gnutta rädsla också...). Min kära syster har den också, men jag saknar den totalt. Jag och Linda har ibland en tendens att vara oense om saker, och jag är världens sämsta människa på att argumentera ( och bråka). Det slutar alltid med en Annika i tårar, trots att jag gjort mitt yttersta att inte gråta. Den här bilden skildrar alltså just mig och Linda i den situationen, där jag gör mitt bästa att inte brista i gråt och med stackars Anna i mitten :) Fantastiskt kul tycker jag :P

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha vilka härliga bilder =)

2009-10-14 @ 20:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0