Halloween,förkylning och munskydd

Lääänge sen sist igen!

Sista tiden har det varit riktigt fullt upp med skola och förkylning. Först blev jag riiiiktigt jäkla förkyld, men fick aldrig någon feber, vilket jag ett tag önskade att jag skulle fått. För att dra sig iväg till skolan när hela kroppen säger nej, men när man ingen feber har och man är tvungen att dra sitt söta lilla arsle till skolan så suuuuger det som fan. Hade jag haft feber så skulle jag ju iallfall haft ett giltigt skäl att stanna hemma, missa proven och bara mysa under täcket. Men icket. Nåja, den tyngsta tiden är sen ett bra tag gjord. Men efter att jag kvicknat till ur mitt nästan zombi-liknande tillstånd blev Toshi sjuk istället. Med hööög feber, hosta och hela baletten. Stackarn. Det otroliga var dock att den här febern bara höll i sig under en dag, sen försvann den. Men den dagen spenderade jag åt att ta hand om honom, vilket faktiskt tog på krafterna. Tror jag tvättade typ 3 gånger den dagen. Till skillnad från mig då jag har feber och jag vill klä av mig till så lite kläder som möjligt och bara ha varma täcken på mig, så tar han på sig allt han kan komma över, plus alla täcken vi har. Detta för att svettas så mycket som möjligt för att kunna bli bra fort. Detta resulterade i en massa tvätt för mig, men även i ett snabbt tillfrisknande för honom. Dock har han fortfarande kvar förkylningen och han är väldigt trött. Vilket gör att jag är orolig för honom då han jobbar, eftersom hans jobb är ganska risktfyllt om man inte är på topp då en brand händer. Han är på jobbet idag, och jag hoppas innerligt att det inte blir någon brand den här gången då han är lite ur form.

Jag har även burit mitt första munskydd under 4 timmar i skolan nu. Usch. Ja, jag vet att många anser att munskydden bara är skit, och ja jag hatar dem. Tänker inte bära ett igen om jag inte måste. Fruktansvärt obehagligt när man känner varmluften från ens andetag hela tiden mot ansiktet, vilket gör att näsan rinner ännumer än utan munskyddet. Sen att typ 40% av mitt synfält försvann då mitt ansikte är så jävla litet och munskyddet så stort. Jag kunde ju för fan inte se boken på skolbänken för att munskyddet skymde mitt nedre synfält. Och jag såg ut som ett stort munskydd med ögon, än en gång för att mitt ansikte är så förbannat litet.  Så varför bar jag den här hemska tingesten??? Jo, för att Toshi fick alla symptom på svininfluensan och för att jag är i Japan. Tänkte att jag kan ju inte stanna hemma då han inte haden nån feber på morgonen vilket indikerade på att det INTE var svininfluensan, men vem vet, kanske jag själv skulle komma att bli sjuk under dagen? Så jag drog på mig hemskheten för att iallafall visa omtanke om mina klasskamrater och lite japansk anda, typ. Lite tasktigt om jag inte ens försöker att inte smitta mina vänner med svinligheter om jag nu skulle sprida den omkring mig :P Hehe, typ som Darkwin Duck, minns ni min kära familj? När han typ klyvs in i två olika personligheter, en ond och en god och den goda springer omkring med ett rosa skimrande sken omkring sig och kastar blommor omkring sig? Jag kan se mig själv som han, fast inte blommor då, utan svininfluensa....

Jag kan iallfall informera att jag nu ( eeehhh... den 31 oktober...) har varit på mitt första riktiga, seriösa halloween party där i princip alla ( förutom jag och Toshi typ) hade klätt ut sig ordentligt. Jag hade iallfall dagen till äran prytt mitt huvud med två små fladdermusvingar, på vardera sida. Det fick räcka tyckte jag.

Det var kul att se alla i sina olika kostymer :) Men själv är jag inte mycket för att klä ut mig, det har jag som aldrig varit tror jag. Jag och Toshi var inte där hela kvällen, bara under början. Men måndagen efter helgen fick jag utförlig rapport av mina kompisar om hur festen utvecklades under resten av kvällen. Två ord: Fylla & Polis. 

Här nedan får ni se några bilder jag knäppte under kvällen iallfall:



 

Jag och Toshi :) Inte så mycket och Noll utklädda men....




...Robert var en Tiger....

 

...Christoffer hittade sitt sexiga alterego i en Rosa Kroppsstrumpa...



... Akiko förvandlades till en vampyr för en kväll, och Sai till en Cowgirl...





....kärleken flödade...






.... Ben och Hanyu, alias Superman & Superwomen....





.... Ben nr 2 the Zoooommmbbiiieeee.... cred åt hans kostym btw...





.... Zombie V.S 40-tals hemmafru? .....




.... Jag och Meg, ( 40 - tals hemmafru typ) den nya Homestay:en i min gamla värdfamilj :) Från USA...





.... Att vara fladdermus är jobbigt... här tillsammans med en annan Cowgirl, Noriko...





.... och sist men inte minst jag tillsammans med Michi, en pochahontas insprierad hippie???



Roligt var det iallfall :)

Idag måste jag spenera min lördag och mycket plugg. Har kanjiprov som vanligt på måndag, med 60 nya kanjis och jag har inte hunnit börja plugga dem än. Så jag har idag och imorgon på mig att banka in dem, planering Annika, planering... Fan måste ju plugga kanjis varje dag egentligen, men det blir aldrig att jag gör det. Eller jag gör ju kanjiläxan, men.. jaja. Dock idag så känner jag mig väldigt hänging. Har huvudvärk och är väldigt avslagen i kroppen, liksom. Så jag ska ta och lägga mig och vila lite, sen äta lunch och förhoppningsvis mår jag bättre så jag kan ta mina böcker och dra på Starbucks för ett par timmars plugg med kaffe.

Har mer att skriva om, och mer bilder att ladda upp. Men jag ska försöka skriva ett till inlägg senare idag om jag har tid och ork, annars kommer det snart... hang in there!

Matane! :)



Kommentarer
Postat av: Carro

Jag väntar fortfarande på nästa inlägg.... ;)

2009-11-22 @ 17:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0