The end of Silence

Av en ren slump hörde jag just Gackt på radio. Vilken lycka! :) Han pratade om sin nya singel "The end of Silence" som dom sedan spelade. Riktigt bra, han låter som sitt gamla vanliga jag igen. Måste köpa den, ska kolla om den finns på iTunes, annars får jag gå in på Tsutaya.

För några dagar sedan kom Toshi hem med sina arbetskläder för att tvätta dem. Jag passade på att prova dem, till hans stora glädje. Han tyckte att jag blev väldigt söt och knäppte några kort:



Toyonaka Fire Department



Ordspråket att " vara i någon annans kläder" ni vet... hehe, så nu vet jag hur det är att vara i en brandmans iallfall :P Hahaha.... om än han givetvis inte har dessa när en brand inträffar, men det förstår ni ju ;)

Men jag tror jag lämnar över det riktiga brandmansjobbet till honom. Det är nog bäst så.

För ytterligare några dagar sen snubblade jag över de sötaste små.... klistermärkena (??) på Seyu, vår allt- i - allo supermarket. De var så söta att jag tänkte, dessa måste jag ju få användning för nån stanns och köpte dem. De hamnade rätt direkt på mitt elektroniska ordlexikon. Detta lilla underverk är varje japanska students bästa vän och eftersom jag spenderar mer tid men den än med nån eller nåt annat tänkte jag att det kunde behövas några små uppmuntrande symboler att titta på medan jag kollar upp ord efter kanji efter kanji efter ord i den. Resultatet:



Man gör ju vad man kan för att göra plugget roligare...



...och en bild säger ju mer än tusen ord. De får mig att le iallfall :)

Min underbara har som vanligt gjort något väldigt underbart för mig. Denna vecka inte bara en, utan flera saker. Men bland annat tog han med mig till sitt hårställe ( en av de bästa i Kyoto) då jag sagt att jag gärna ville klippa mig och skaffa snedlugg igen. När jag hade klippt mig så tyckte han att jag blev så fin, så han sa hela tiden att det blev så bra, att jag passade så bra i den nya frisyren. Jag blev själv väldigt nöjd, och fick hemskt mycket komplimanger i skolan. Så ja, jag är helnöjd med min nya frisyr. Check it out:



Woalla! Jag blev riktigt nöjd med nya frissan. Toshi också :) Han var så söt då han tog bilder på mig ( jag ville ha till min blogg). Han knäppte bild efter bild och jag tyckte att nu måste vi ha fått åtminstonde 1 bra bild, vilket till svar jag fick: " Kamerman no kibun ni natta" vilket typ betyder " Jag känner mig som en kameraman".

Men det är som sagt inte allt. I onsdags när jag kom hem från skolan han jag knappt mer än entra dörren innan han frågar " Annika, vill du fara till Universal Studios idag?". Vi har pratat i månader om att fara dit, men det har alltid kommit något i vägen, andra saker att göra eller att vi inte haft pengar. Men i Onsdags blev det äntligen av! Så vi for direkt till Osaka och spenderade heeeela dagen lång med att se 4D filmer ( bland annat Shrek som var super kul), åka Spiderman attraktionen, Sharks och Jurassic Park attraktionerna och se en jätte fin och färgsprakande parad. Jag hade så kul, blev som ett litet barn igen :) Har aldrig gått på nåt sånt förut, visst har jag gått på Liseberg och Grönalund men det är i princip ingenting i jämförelse. Tycker jag iaf. De är... roliga på ett annat sätt. Universal var så detaljerad och stor. Och så nytt. Kan tänka mig hur roligt jag skulle tycka det var på Disneyland :P

Här får ni se lite bilder:















Lycka är... att vara jag just nu :)

Efter vi kommit hem tog min älskade med mig på mitt älskade Yakiniku till middag. Det var såååå gott! En fantastiskt underbar dag ( som varje dag med Toshi ;)) men en extra bounus förutom att han planerat och förslagit alltihop är att han den här gången betalade för mig, det enda jag betalade för oss båda var tågbiljetten ( vilket ändå blev 300 kr för båda två) och han betalade resten ( vilket var mer). Ibland gör han  så, märk väl att det inte är alltid och det är inte något skäl till att jag älskar honom, men det får mig att känna mig så speciell, så viktig och så omhändertagen. Typ som en prinsessa :) Och det är första gången för mig och det är fantastiskt :)


Kommentarer
Postat av: ellali

älskade rosenknopp - vem vet, du kanske kvalar in som japansk/svensk brandkvinna... tycker du klär fint i overallen där... go for it!

Ja han verkar sannerligen fantastisk den där mannen du fann nästan direkt du kom - helt underbart njut av det å det verkar du banne mig göra åsså, varje dag. Hav tålamod med språket du kan mycket mer nu än vad du kunde för 9 månaders sen... vilka framsteg du har gjort..

varmaste kärlekskramen

2009-12-14 @ 15:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0